close

第七十九天:20111215(Kislev 19, 5772)

請讀:     以西結書第三十六章、第三十七章

「預言我們的命定」

在整本聖經中,我們會看到一些例子,就是神的百姓對他們的環境發出這些類型的先知性宣告,都是為了看見祂的旨意得以成就。這是在以西結書第三十六章和第三十七章中所發生的實際情形,神對以西結說:

我卻顧惜我的聖名,就是以色列家在所到的列國中所褻瀆的。所以,你要對以色列家說,主耶和華如此說:以色列家啊,我行這事不是為你們,乃是為我的聖名,就是在你們到的列國中所褻瀆的。我要使我的大名顯為聖;這名在列國中已被褻瀆,就是你們在他們中間所褻瀆的。我在他們眼前,在你們身上顯為聖的時候,他們就知道我是耶和華。這是主耶和華說的。我必從各國收取你們,從列邦聚集你們,引導你們歸回本地。(以西結書36:21-24)

有一個放逐離散的過程發生在神的百姓之中,因撒旦知道如何打散我們,並將我們拉到牠的分裂與分散的過程中,所以主對以西結所說的就是,即使以色列民(在以西結書第三十七章中以骸骨來表示)已經分散開來,然而祂就要將他們一起帶回到故土了。接著神就給以西結一個關於以色列的預言性命定的理解,就是他要去對這土地宣告:

耶和華的靈(原文是手)降在我身上。耶和華藉他的靈帶我出去,將我放在平原中;這平原遍滿骸骨。他使我從骸骨的四圍經過,誰知在平原的骸骨甚多,而且極其枯乾。他對我說:人子啊,這些骸骨能復活嗎﹖我說:主耶和華啊,你是知道的。他又對我說:你向這些骸骨發預言說:枯乾的骸骨啊,要聽耶和華的話。主耶和華對這些骸骨如此說:我必使氣息進入你們裡面,你們就要活了。我必給你們加上筋,使你們長肉,又將皮遮蔽你們,使氣息進入你們裡面,你們就要活了;你們便知道我是耶和華。(以西結書37:1-6)

在以西結書第三十七章中有四個層次的先知性宣告,那能幫助我們了解預言實現的過程,而在每一個層次中,都會有一個地方能使預言的實現停止。了解這過程是如何停止的,將能幫助我們前進到預言實現的另一度空間。

Day 79 of 100 Days: “Prophesying Our Destiny” Read: Ez. 36, 37

Chuck Pierce 寫於 2011年12月14日 8:22

Throughout the Bible, we see examples of God’s people making these types of prophetic declarations into their situations in order to see His will come about. Such was the case inEzekiel 36 and 37. God said to Ezekiel: 

 

But I had concern for My holy name, which the house of Israel had profaned among the nations wherever they went. Therefore say to the house of Israel, “Thus says the Lord God: ‘I do not do this for your sake, O house of Israel, but for My holy name’s sake, which you have profaned among the nations wherever you went. And I will sanctify My great name, which has been profaned among the nations, which you have profaned in their midst; and the nations shall know that I am the Lord,’ says the Lord God, ‘when I am hallowed in you before their eyes. For I will take you from among the nations, gather you out of all countries, and bring you into your own land’” (Ezek. 36:21-24).

 

There was a process of scattering that had occurred among God’s people. Satan knows how to scatter us and draw us into his process of division and scattering. So what the Lord told Ezekiel was that even though Israel (signified by the bones in Ezekiel 37) had been scattered, He was going to bring them back together. God then gave Ezekiel an understanding of Israel’s prophetic destiny that he was to declare into the earth:

 

The hand of the Lord came upon me and brought me out in the Spirit of the Lord, and set me down in the midst of the valley; and it was full of bones. Then He caused me to pass by them all around, and behold, there were very many in the open valley; and indeed they were very dry. And He said to me, “Son of man, can these bones live?” So I answered, “O Lord God, You know.” Again He said to me, “Prophesy to these bones, and say to them, ‘O dry bones, hear the word of the Lord! Thus says the Lord God to these bones: “Surely I will cause breath to enter into you, and you shall live. I will put sinews on you and bring flesh upon you, cover you with skin and put breath in you; and you shall live. Then you shall know that I am the Lord”’” (Ezek. 37:1-6).

 

There are four levels of prophetic declaration in Ezekiel 37 that can help us to understand the process of prophetic fulfillment. In each level, there comes a place where prophetic fulfillment can stall. Understanding how the process can stall will help us proceed into the next dimension of prophetic fulfillment.

arrow
arrow
    全站熱搜

    lael 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()