close

第七十七天:2011年12月13日(Kislev 17, 5772)

請讀: 耶利米書25:11

打破荒涼─「神要恢復那尚未實現的預言性命定」

當我們透過代禱而與神一致時,神常會提醒我們祂所計畫的預言性命定,在但以理必須追溯七十年的歷史,來找出神所給以色列百姓的應許時,他就發現了這一點。先知耶利米曾預言,整個土地將會進入荒涼,並服事巴比倫王七十年,「這全地必然荒涼,令人驚駭。這些國民要服事巴比倫王七十年。」(耶利米書25:11)就在但以理從神那裡領受了禱告的負擔後,於是他就能明白先知耶利米說這話的意思,現在就是打破荒涼力量的時刻,也是開始恢復的時刻!

很多時候我們也是這樣,我們有些人的祖父與曾祖父擁有未曾實現的預言性命定,我們需要去了解所賜給他們的預言性產業,是如何成為仇敵的擄物,而我們也需要去了解神賜給家族世代的祝福,是如何沒有被實現出來的。

我必須藉由觀察我的父親,來了解在我自己生命中那未實現的預言性命定。我的父親是一個非常有潛力的人,然而他做了錯誤的選擇,他為自己選擇的道路是墮落與敗壞,他不但沒有榮耀神,反而他的道路卻因著他的早死而結束,所以他的命定從未實現。

神創造我們每一個人來反映出祂的榮耀,當我們明白我們在祂裡面的身份、並開始進入那身份的完全時,祂的榮耀就藉著我們而被看見。缺少祂的榮耀就會指向一個詛咒,而詛咒就會在我們的生命中作工並帶來荒涼,並延遲了祂所應許的實現。藉由看到我父親在他自己生命中所造成的混亂,甚至透過他所濫用的恩賜,我大可以說,「我真是不幸啊,看看我父親所做的事。」相反地我發現自己說,「看看我父親本來可以完成的,如果他讓神帶領他進入祂為他生命所預定的計畫,他就能夠完成他的夢想,那結果本來應該是這樣子的。」

主甚至曾向我顯明祂對我地上的父親所存的強烈的愛,當我看到神是如此地愛他,並看到祂為我父親的生命所預備的奇妙計畫時,我立刻說,「主啊,讓我不只進入我自己生命的完全,也讓我完成我父親在他那時代中所預定的事情,就是後來因著他與仇敵結盟而被引開正途的事。」我已經學會了,那預言性命定往往繫於我們的家族世代,我因此想要確定我不知何故卻完成神為我家族血脈所預備的事情,我必須要在我家族一直失敗的地方成功,我必須要在我家族血脈還沒有抵擋仇敵的其他地方來戰勝牠。為了得到我們生命中的預言性實現,我們必須讓神來恢復我們家族中未完成的預言性命定,並賜給我們一個成功的心態來完成與實現。

Day 77 of 100 Days: Breaking out of desolation: “God Revives Unfulfilled Prophetic Destiny” Read: Jer. 25:11

Chuck Pierce 寫於 2011年12月13日 1:27

As we come into agreement with God through intercession, He often reminds us of His plan of prophetic destiny. Daniel discovered this when he had to go back 70 years to find out what God had promised the people of Israel. The prophet Jeremiah had prophesied that the whole land would go into desolation and serve the King of Babylon for 70 years(see Jer. 25:11). As Daniel received the prayer burden from God, he was able to understand this word that Jeremiah the prophet had spoken. It was now time for the power of desolation to be broken and for restoration to begin!

That’s how it is with us many times. Some of our grandparents and great grandparents had incredible prophetic destinies that were never realized. We need to understand how their prophetic inheritance became captive to the enemy. We also need to understand how the generational blessings of God have not been fulfilled.

I had to come to an understanding of unfulfilled prophetic destiny in my own life by watching my father. My father was a man who had a great deal of potential. However, he made bad choices. The path he chose for himself had corruption and defilement. Instead of glorifying God, his path ended with him dying a premature death. His destiny was never fulfilled.

God has created each one of us to reflect His glory. When we understand our identity in Him and begin to come into the fullness of that identity, His glory is seen through us. The absence of His glory indicates a curse. A curse working in our life brings desolation and postponement to the fulfillment of His promises. By seeing the mess that my father had made of his own life, and even by being abused by his hand, I could have said, “O woe is me, look at what my father did.” Instead I found myself saying, “Look at what my father could have been. Look at what he could have accomplished had he allowed God to bring him into His ultimate plan for his life. Look at what should have been.”

The Lord even once revealed to me the overwhelming love that He had for my earthly father. When I saw how much God loved him and what an incredible plan He had for my father’s life, I immediately said, “Lord, let me not only come into the fullness of my own life, but let me accomplish the things that were meant for my father in his generation that were sent astray by his alignment with the enemy.” I have learned, that prophetic destiny is often tied to the generations of our families. I therefore want to be sure that I somehow complete what God has intended for my bloodline. I need to become successful where there has been failure in my family. I need to overcome the enemy where others in my bloodline have not withstood him. To have prophetic fulfillment in our own lives, we need to allow the Lord to revive the unfulfilled prophetic destiny in our family line and give us a success mentality of completion and fulfillment.

arrow
arrow
    全站熱搜

    lael 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()